Mens Vi Venter

 
 

Lignende historier som denne har vi hørt fra Afrika, Brasils jungel, en stillehavsøy og i Papua New Guinea.
VOR TIDS DRØMME

(Dansk)

Det skal ske derefter: Jeg vil udgyde min ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere … Joel 3,1

For nylig rejste et hold på fire adventister gennem junglestier og fyldte floder gennem det centrale område af Filippinerne. De kom til et fuldstændigt isoleret område helt ufremkommeligt for motorkøretøjer. Folket, som var animister, tilbedte naturen.

Efter at have vandret gennem junglen i otte timer kom de til en landsby. De blev meget forundret over det, der mødte dem. Der var opført en bygning til tilbedelse af Gud. En af landsbyboerne havde haft en drøm, hvor en mand i hvide klæder og skinnende sko havde sagt: ”Byg et stort hus til Gud og tilbed Ham”. Manden i drømmen havde også sagt, at der ville komme nogle mennesker og lære dem ”Bibelens sandheder”. En anden fra landsbyen havde drømt, at de besøgende, som ville komme, var gode mennesker.

 

De fire adventister begyndte at undervise om Jesus Kristus og Hans evangelium. Folk fra landsbyen tok gladeligt imod budskabet. Snart var der 24 døbte troende, som mødtes i ”Guds store hus”. Dybt i junglen, i et isoleret område af Mindoro, havde Olangan stammer

været uden for rækkevidde. Men i dag er de ved at tage imod evangeliet.

Gud forberedte vejen. Himmelske besøgende forlod universets tronsal og besøgte Filippinernes tætte jungle. Ånden åbnede hårde hjerter. Skepsis efterlader ikke plads for det mirakuløse. Kynikeren fraskriver det guddommelige. Men, at afvise mirakler fordi de er uvidenskabelige, er at fornægte bibelens ægthed.

Tænk på Guds brug af visioner og drømme. Gud talte jævnligt til profeterne i det gamle testamente gennem drømme. Josef og Daniel, Esajas og Jeremias, Jakob og Ezekiel modtog all særlige budskaber fra Gud gennem drømme. Hele Åbenbaringsbogen er et resultat af, at Gud giver visioner. Igen vil jeg understrege, i vores generation kan vi også forvente, at Gud vil åbenbare sin vilje gennem visioner og drømme. Ligesom Han ledte Peter og Kornelius gennem en drøm, vil han lede oprigtigt søgende til Hans sandheder gennem drømme i dag. Selvfølgelig er drømme ikke en erstatning for bibelske sandheder. Enhver drøm som modstrider bibelens lære er naturligvis falsk. Men nogle gange bruger Gud drømme. Hans veje til at færdiggøre sit arbejde kommer ofte som en overraskelse for os. Han vil gøre hvad som helst for at redde sine fortabte børn.


Hentet fra dagens andakt www.adventist.dk.

Få oppbyggelige andakter hver dag over internett! Kontakt andagt@adventist.dk


Tilbake:
opp
topp
 
Mens Vi Venter - Nr. 39 (12. årgang) 3/2004
Les hundrevis av artikler her:
http://www.mensviventer.no